EasyPos Salg – WEBOrdre (Via EasyPos WEBService)

I forbindelse med en gennemgang af rutinerne til behandling af WEBOrdre indsat fra webshop via EasyPos WEBService er der rettet følgende fejl:

 

  1. Opret kunde. Denne fejlede, hvis kunden fandtes i forvejen. Nu fortæller rutinen, at kunden allerede er oprettet.
  2. Man kan nu parkere og annullere en overført webordre.
  3. Rutinen husker den sidste valgte vis metode (øverst til venstre)

 

Rabat

Når en webshop giver rabat, kan dette sker på to måde.

 

  1. Shoppen kan i ordrehovedet i felter Rabat indsætte den totalt givne rabat.
  2. Shoppen kan i ordrelinierne indsætte linier uden VareNr indsætte en tom streng og i feltet beloeb og Totalpris angive rabat i negative kroner.

 

Er en af ovenstående udfyldt vil linien fremstå fremhævet og rød indstil rabatten er fordelt. 

Efter fordeling vil linien fremstå grøn og fremhævet.

Rabat indsat på ordrehovedet overstyre rabat indsat via linier.

Har man ikke fordelt rabat ved overførsel, spørger rutinen om dette skal gøres inden overførsel.